יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

אבנים בכיס מרה מידע חיוני

אבנים בכיס מרה

אבנים בכיס מרה, הפכה להיות תופעה שכיחה במחוזותינו. אבנים בכיס מרה נוצרות בגלל תזונה לקויה ועודף שומנים ומשקעים אחרים המפריעים לעיכול המזון ולהתגבשות משקעים בתוך כיס המרה. התגבשות אבנים בכיס מרה בעודם קטנים וזעירים ניתנים להוצאה באופן טבעי כאשר מיצי המרה במשך הזמן ממיסים אותם והפסולת יוצאת בדרכי השתן באופן טבעי.

במקרים בהם אבנים בכיס מרה מתפתחות לגודל של מספר סנטימטרים, יש צורך בטיפול רפואי מקצועי ומיומן שיתן מענה במהירות וביעילות. כפי שנאמר אבנים בכיס מרה יכולות להתפתח אצל כל אחד אך אבנים בכיס מרה שמתפתחות  בגודלן הטיפול שנותר הוא ניתוח להסרת כיס המרה.

פעמים רבות, אבנים בכיס מרה לא גורמות לכאב או לסימנים אחרים מכיוון שלא משפיעות על תפקודו של כיס המרה. אך כאשר נגרמת חסימה בצינור המרה, הכאב מופיע במלוא עוצמתו הסימנים העיקריים של אבנים בכיס מרה הם: כאב פתאומי וחד בחלק העליון של הבטן שנמשך בין מספר דקות למספר שעות. כאב גב, באזור בין שתי השכמות המקרין לכתף ימין.

אבנים בכיס מרה


כדי לאבחן אבנים בכיס מרה נעשית בדיקת הדמיה רגילה של אולרטא סאונד או CT כך ידגמו האבנים וגודלם. כמו כן יבדקו גם כיס המרה והצינורות היוצאים ממנו לשלול בעיות נוספות ואת זה יעשו באמצעות בדיקת דם פשוטה הבודקת גם נוכחות לדלקת, וכו'.

בדרך כלל הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר לאבנים בכיס מרה הוא ניתוח וכריתת כיס המרה כדי למנוע הישנות התופעה. ואין זה אמור לפגוע בפעולות של מערכת העיכול. יחד עם זאת, ישנם מקרים חריגים של ניתוח אנדוסקופי המאפשר פירוק אבנים בכיס מרה והוצאתם בצורה פולשנית. אך טיפול זה או טיפול בתרופות ממיסות נותנו מענה לטיפול עכשיו ואינן מונעות את חזרתן של אבנים בכיס מרה.

במרפאתו של פרופ' ללצ'וק, רופא כירורג מנתח בעל רקורד וניסיון עשיר בתחום מעל 35 שנה, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי ואמין לגבי תופעת האבנים בכיס מרה. לא כל תופעה כזו מחייבת ניתוח וכריתת כיס המרה, על כן החולה ייבדק בשנית באמצעות כל המכשור והכלים מהמתקדמים בעולם ולאחר שיובחנו כל הנתונים, יינתן ייעוץ מקצועי וקבלת החלטה משותפת על אופן הטיפול וסוגו.

פרופ' ללצ'וק מבצע ניתוח אבנים בכיס המרה זה שנים רבות ומניסיונו העשיר והאמצעים החדישים ושיטות העבודה המשופרות, מבצע כיום את רוב רובם של הניתוחים בשיטה הלפרוסקופית ("לייזר"), בהרדמה כללית, דרך 4 חורים כורתים את הכיס ולמחרת משתחררים הביתה. השיטה הוכיחה את עצמה כמעט באופן מושלם והסיכונים שבה מועטים עד כדי אפסיים.


הנכם מוזמנים להתייעץ ייעוץ רפואי מקצועי בכל מצב בו בבדיקה הראשונית אובחנתם כנושאי אבנים בכיס מרה. ובמידה ויהיה צורך לבצע ניתוח כריתת כיס מרה, אזי אתם הידיים אמינות וטובות על מנת להחזיר לכם אורח חיים בריא יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה