יום שני, 5 ביוני 2017

אודות ניתוח סרטן שד וסוגיו השונים


ניתוח סרטן שד


ניתוח סרטן שד תהליך הטיפול


סרטן השד כיום יותר מתמיד ידוע כנפוץ בקרב העולם המערבי ולמרות נפיצותו בקרב נשים לעיתים גם פוגע בגברים. הדרך הראשונית לטיפול בסרטן שד הינו ניתוח כירורגי בו ניתן לאמת או לשלול את הסרטן ולבדוק את סוג הסרטן ממאיר, שפיר ומה קצב גדילתו של הגוש ואם רק אזור השד נפגע. לאחר הניתוח תתלווה סדרת טיפולים כימותרפיים והקרנות על מנת לעצור את התפשטות הגוש או עצירתו וצריבה מסביב לאזור הגידול שהוסר.

בניתוח סרטן שד, בשלב ראשון מסירים את הגידול תוך שימוש השד ככל שניתן. וכיום בעולם הטכנולוגי והרפואי שיטות ניתוח סרטן שד הם פשוטות לביצוע, ללא תפרים ועם מכשור מתקדם ברמה גבוהה מאד.

ניתוח סרטן שד, הוא ניתוח שניתן לחלקו לשני סוגים הסרה חלקית או הסרה מלאה. את ההחלטה איזה ניתוח סרטן שד לבצע יש לקבל את כל הנתונים הרלוונטים לאופי הגידול, והסוג שלו, אם פיתח גרורות בעצם היותו ממאיר ולאח רכל זאת לשקול את ההשלכות שיהיו לאחר ניתוח סרטן שד ובעתיד הרחוק.

כפי שציינו כשסוג הגידול שפיר ו/או ממאיר אך נמצא רק באזור השד יתבצע ניתוח של הוצאת הגוש ללא תפרים ומבלי לפגוע בשד בצורתו ובמבנהו. אך יתכן וכהשלמה לניתוח יבוצעו מספר טיפולי הקרנות וכימותרפיה כדי לחסל את התאים הסרטניים במידה ונשארו.

במידה ורופא המליץ על הסרה מלאה מאותם הסיבות שציינו לעיל, יבוצע ניתוח סרטן שד להסרה מלאה אך במקביל יבצעו תיקונים קוסמטיים ושיקומיים לשחזור השד ובמקביל הסרת הגידול כולו. ישנם מספר שיקולים נוספים כמו גודל השדיים, מיקומו של הגידול, מספר מוקדים לגידול ועדיפות המטופל/ת.


ניתוח סרטן שד טכנולוגיה חדשה


טכנולוגיות חדשות שנכנסו לעולם הרפואה מאפשרות כיום ביתר קלות לרפא ולהסיר את הסרטן בניתוח סרטן שד מיועדת לחסוך ניתוחים חוזרים באמצעות בדיקת שולי הגידול על ידי המנתח כבר במהלך הניתוח, ובמקרה הצורך – הוצאת כל הגידול בניתוח אחד בלבד.

בבית חולים אסותא, מקיים פרופ' שלמה ללצ'וק ניתוח סרטן שד, בשיטות הטכנולוגיות הכי מתקדמות תוך ייעוץ והכוונה מוקדמת לגבי סוג הניתוח ואופן הטיפול. רוב הניתוחים בניתוח סרטן שד מבוצעים על ידו ללא תפרים בשיטות מיוחדות וייחודיות. ניסיונו הרב בתחום למעלה משלושים שנה ובקיא באופן מושלם בדרך ובניתוח סרטן שד. ההחלמה ברוב המקרים מהירה ומושלמת והפתרון יעיל למשך שנים רבות. ניתוח סרטן שד המלווה בכריתת השד במלואו יבוצע בשילוב שיקום ושחזור השד לאחר הסרתו והסרת הגידול הסרטני ובאותו מעמד של הניתוח. כך שאין צורך בניתוחים נוספים. מאחר ויש קשר אנטומי בין השד ובלוטות הלימפה הממוקמות באזור בית השחי יתכן ובמקרים ספציפיים יוסרו גם בלוטות הלימפה הנגועות בניתוח סרטן שד. במקרה כזה, יתכנו תופעות לוואי שוליות אשר עם הזמן יטופלו ויעברו.


כדי להבטיח ניתוח סרטן שד נכון ואפקטיבי, אתם מוזמנים להיוועץ עם פרופ' שלמה ללצ'וק על המלצות וכיווני טיפול על מנת למגר את הסרטן ולהמשיך לחיות אורח חיים בריא ומאושר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה