יום רביעי, 21 ביוני 2017

סרטן שד – רקע ודרכי ריפוי

סרטן שד – דרכי ריפוי
סרטן שד, נחשב הסרטן הגבוה בשכיחותו בנשים במדינות המערב, כאשר בישראל לאחת מכל שמונה נשים סיכון ללקות בה במהלך חייה. בשונה מסוגי סרטנים אחרים, אין כיום גורם המגן מפני סרטן שד  ישנם גורמי סיכון רבים שיש להם יוקשר מובהק להתפתחות סרטן שד. עליה במשקל, עישון רב, צריכה מוגברת באלכוהול, דלקות המלוות בהפרדות באזור השד, היריון, לידה והנקה, גיל החולה שימוש בחומרים כימיים, עוד רבים.

בעבר, סרטן שד אובחן בשיטות טכנולוגיות פשוטות כמו ממוגרפיה ידנית ומישוש ובמקרה קיצוני צילום רנטגן. כיום המערכת הרפואית ושיפורי הטכנולוגיה בארץ ובעולם כולו, עשו צעד מרחיק לכת בתחום אשר אבלן את הגורמים לחלות בסרטן שד בעיקר באוכלוסייה הנשית אך לעיתים גם אצל גברים. והריאקציות שונות זה מזו.
בעבר ניסו לטפל בסרטן שד בהזרקה ונטילת כדורים המבוססים על טיפול הורמונלי. אך עולם המדע והרפואה אינו ממליץ וזאת מאחר והרבה נפגעו או שהואץ תהליך סרטני אחר במקום שונה בגוף האדם. כמו שישנם גם הטיפולים המסורתיים והיחס לסרטן שד הינו כשם כל סרטן אחר.  עם גילוי סרטן שד באמצעות בדיקה פיזית או אולטרא סאונד וצילומי רנטגן שונים לרבות ממוגרפיה, מתחילה דרך של טיפול המלווה בטיפולים כימיים, הקרנות וכו'. ברור שלא כל טיפול כזה יפתור את המחלה ויש כאלה שאף יגרום להם לנזקים עקיפים. על כן כיום הטיפול המומלץ הוא כריתת השד ורק לאחר מכן במידה ונמצאו גרורות, ומבדיקות נוספות יש חשש לחזרת המחלה יש להמשיך בהליך טיפולי רפואי בתקווה שהתפשטות המחלה תעצר ואולי גופנו יתרפא.

עם התפתחות הטכנולוגיה והגישות השונות בעולם הרפואה בעולם ובארץ בפרט, ניתן להתגבר  ואף להחלים מסרטן שד. כמובן שהבדיקה הראשונית ע" רופא הכירורג וגם באופן עצמאי מחויבת המציאות ועם התגלה גוש מוזר או שינוי במבנה השד. יש לבצע בדיקת ממוגרפיה ממוחשבת כדי לאמת את הבעיה ולקבוע בוודאות קיום סרטן שד.
פרופ'  שלמה ללצ'וק כירורג מנתח בכיר בעל רקורד בתחום למעלה משלושים שנות עבודה, פועל כיום כמנתח בכיר לנושא סרטן השד. כחלק מעבודתו  מייעץ למטופל דרכי המשך וטיפול על מנת למגר את המחלה. אם כבר בשלבי הייעוץ אומתו נתוני הבדיקות והומלץ על ניתוח להסרת הגוש ו/או השד כולו, יעניק פרופ' ללצ'וק את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר.

בשיטות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, רוב הנשים מחלימות מסרטן שד. כמובן שזה תלוי בסוג הסרטן ואם נתפס עוד לפני שפיתח גרורות לאיברים אחרים בגוף. בניתוח עצמו הסיכון אפסי וההחלמה מהירה. שיטת הניתוחים כיום פועלת ללא שימוש בתפרים ואינו גורם לעיוותים של צורת השד למעט המקרה בו יש צורך בהסרת השד כולו ואז ניתן לשקם את האזור בניתוח פלסטי נוסף אשר נעשה במסגרת אותו הניתוח של הסרת השד.
ישנם השפעות נוספות לקצב ההחלמה בסרטן שד כמו תפקוד בלוטות הלימפה גודל הגידול ואם לא פיתח גרורות, המערכת החיסונית של המטופל ועוד פרמטרים נוספים.

כיום אין חשש מסרטן שד  וניתן להתרפא ממנו באופן מושלם. לכן יש להקפיד להיבדק וכך לשמור על בריאות ואורח חיים בריא ומאושר!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה