יום שלישי, 29 באוגוסט 2017

קילה תסמינים

קילה תסמינים 

בקע, שבר, הרניה או קילה הם כולם שמות למעבר של רקמה או איבר מהמקום הטבעי שלהם בגוף לאזור אחר, שבו הם עלולים לגרום לסכנה בריאותית. לתיקון המצב נדרשת התערבות כירורגית. הניתוח לתיקון הקילה ידוע כניתוח שבר, והוא אחד הניתוחים השכיחים ביותר ברפואה. הניתוח פשוט, ובדרך כלל נעשה בהרדמה מלאה. ההחלמה מהניתוח תהיה בדרך כלל מהירה, ואינה מצריכה שינויים מיוחדים באורח החיים למעט הגבלה על הרמת משאות במשך חודשים אחדים לאחר הניתוח.  

על מנת שנוכל לטפל בבעיות של קילה יש להכיר את הסוגים הקיימים בעולם הרפואה ולזהות את התסמינים המעלות חשד לקילה.
קילה סרעפתי,הינו כליאה של מעי או חלק מהקיבה מעל הסרעפת. תסמיני חשד  לקילה זה הוא צרבת לעיתים תכופות.

קילה מפשעתי – שכיח בעיקר אצל גברים וזהו מעבר של המעי לתעלה המפשעתית. התסמינים קשים לאבחון אך אכן קיימים כמו למשל: נפיחות באזור המפשעה, כאב עוקצני בזמן מאמץ גופני או שיעול, והרגשה של מלאות וכובד באזור המפשעה ויש לעיתים כאבים המקרינים לאזור שק האשכים.
קילה טבורי – שכיח בעיקר אצל נשים אחרי לידה או השמנת יתר. רפיון שרירי הבטן גורם לתזוזת איברים ממקומם הטבעי. הכאבים בדרך כלל ממוקמים באזור הבטן.

קילה תסמינים


קילה פוסט ניתוחי כמו קילה טבורי לרוב קורה לאחר ניתוח באזור הבטן ובאזור הצלקת נוצר קילה המלווה גם הוא בכאבי בטן נקודתיים.
קילה כלוא, הינו נדידת איבר הנכלא בתוך שריר והלחץ עלול לגרום לנמק. התסמינים לכך הינם כאבי בטן חזקים, חום גבוה והיפתחות דלקת כך שיש צורך דחוף בניתוח.

חשוב להבין, כאבי בטן ושינוי צורה באזורים שציינו לעיל הינם תסמינים לקילה אך לא באופן וודאי . הכאב בדרך כלל אינו מופיע באופן תמידי, אלא רק בעת ביצוע פעולות מסוימות כמו למשל עמידה ממושכת, לחיצה על דוושת הגז בעת נהיגה, הרמה של משקל כבד ועוד. אם הבקע מסתבך ונוצר מצב של בקע כלוא, כלומר מצב שבו אספקת הדם ללולאת מעי בבקע עלולה להיפגע, ייתכנו תסמינים נוספים הכוללים בין היתר עלייה מהירה של חום הגוף, כאבי בטן חמורים, הקאות ועוד.

קיימות מספר שיטות לטיפול בקילה לסוגיו השונים. כיום לאור פיתוח הטכנולוגיות בעולם הרפואה הכירורגית מתבצעים ניתוחי קילה ללא הרדמה כללית וללא תפרים מטרידים. בכל מקרה ובעקבות התסמינים המעידים על חשד לקילה יש להיוועץ עם רופא מומחה לנושא.


פרופ' שלמה ללצ'וק הינו רופא מנתח כירורג מנוסה ומומחה בתחום ניתוח קילה הרניה לסוגיהם הרבים. ככזה הינו נותן שירותי ייעוץ, ואבחון מדויקים לכל סוגי הקילה וימליץ לכם על דרכי הטיפול השונים והמגוונים. פרופ' שלמה ללצ'וק יבדוק את התסמינים המעידים על חשד לקילה, יבצע בדיקות מקיפות כמו צילומי רנטגן וימליץ ויטפל בכם בצורה הכי מקצועית, מהירה ואמינה לחיים בריאים ומקימים טובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה