יום חמישי, 29 ביוני 2017

ניתוח סרטן השד


ניתוח סרטן השד כל מה שצריך לדעת


אובחנת בסרטן השד?, כנראה אין מנוס מלבצע תהליך ניתוח של כריתת הגוש והאזור הפגום. בעבר המילה ניתוח ובמיוחד ניתוח סרטן השד היה מלווה באמוציות שליליות ובחרדות ורוב המנותחים היו נכנסים למצבי חרדה, ירידה מנטלית בתפקוד היומיומי ותחושה שזהו סוף העולם.

זאת ועוד, נשים בעיקר ידעו כי ניתוח סרטן השד כרוך בטיפולי המשך בצלקת מכוערת ויש כאלו שמבחינתם זה היה בגדר אובדן הנשיות והמיניות כאחד.

לא עוד! כיום בעידן המודרני התפתחות הטכנולוגיה הגלובאלית וטיפולי האסטתיקה, הפך ניתוח השד לדבר של מה בכך. בעזרת השיפורים הטכנולוגיים נעשים כיום ניתוחי סרטן השד בצורה מאד ייחודית ומתוחכמת מצד אחד אבל מאד פשוטה מבחינת הביצוע.

כמו כן, ניתוח סרטן השד מותנה בגודלו של הגוש שהתגלה. ככל שהגוש קטן והתקלה מוקדם יותר ככה הניתוח קטן יותר וסיכויי ההחלמה גדולים מאד ואף קרובים לשיעור של 100% הצלחה. הניתוח לסרטן השד נעשה כיום ללא שימוש בתפרים ואף אינו מעוות את מבנה השד כפי שהוא. אין בניתוח זה סיכון ממשי והוא נוטה למצב של אפס סיכונים.

ניתוח סרטן השד ההליך הרפואי


ניתוח סרטן השד מתוכנן כך שמטרתו להסיר את הגוש וליצור שטח בו ניתן להשתלט ולעצור התפשטות. רק במקרים חריגים בהם גודל הגוש התפשט לכל השד כולו אין ברירה מלכרות את השד במלואו.
גם לניתוח סרטן השד כמו להרבה ניתוחים אחרים יש מספר סוגים: יש ניתוח להסרת הגידול תוך הכנסת קרינה מקומית ובכך ליצור שוליים נקיים ולמנוע הישנות המחלה. סוג נוסף הינו בהחדרת סיב אופטי שניתן לשלוט עליו במערכת המחשוב המתקדמת ולהסיר את הגוש ולתת טיפול מנע. הסוג האחרון הינו בעצם כריתת שד במלואו כאשר ניתן לשלב באותו הניתוח שיחזור של השד ע"י כירורג פלסטי וזאת במקביל לטיפולים המשלימים לאחר הניתוח במידה וצריך כמו הקרנות, כימותרפיה או טיפול ביולוגי הורמונלי.

 עם התגלות בוודאות הגידול הסרטני ואופיו, יש להיוועץ עם המנתח הכירורגי על אופן הטיפול ובעיקר על סוג הניתוח והשלכותיו. פרופסור שלמה ללצ'וק כירורג בעל ניסיון ומומחיות בניתוחי סרטן השד למעלה מ35 שנים ואף שימש כיועץ לאגודה למלחמה בסרטן בתחום סרטן השד, יעניק ייעוץ ואף יבצע ניתוח לסרטן השד לכל מטופל/ת. כאשר הניתוח עצמו וכל התהליך לפני ואחרי מבוצע על ידו בעזרת המכשור והטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם ללא תפרים  ובטכניקה מושלמת. ככה שכל התהליך קצר יחסית וסיכויי ההחלמה גבוהים מאד וחשוב להדגיש כי הסיכוי לסיכונים בניתוח סרטן השד כמעט ואפסיים.

ניתוח סרטן השד תהליך ההחלמה


ברור לכולנו כי בדיקה תדירה של השד שכיום גם נכללת בסל הבריאות, תגדיל משמעותית את הסיכוי ל"תפוס" את הסרטן קטן ככל האפשר ובכך גם לנתח בצורה המינורית ביותר ובמקביל להגדיל משמעותית את ההחלמה מהמחלה והישנותה עד כמעט 100%.


יחד עם זאת, גילית את הגוש הסרטני, אל חשש פרופ' שלמה ללצ'וק ייעץ לכם על תהליך ניתוח סרטן השד באמצעים הכי מתקדמים והכי בטיחותיים והעיקר להסיר את הסרטן לאלתר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה