יום שלישי, 27 בדצמבר 2016

בקע סרעפתי – תסמינים וטיפול

בקע

קיימים כמה סוגים של בקע סרעפתי. יש להם תסמינים שכיחים ולרוב יכלול הטיפול בבקע – ניתוח וטיפול תרופתי. קיימת גם דרך אלטרנטיבית של טיפול טבעי בבקע שעשויה לסייע מאוד לסובלים מבקע סרעפתי.
קיימים שני סוגים של בקע סרעפתי וסוג נוסף ושלישי שהוא בעצם השילוב בין שניהם. הסוג הראשון שהוא הנפוץ ביותר זהו הבקע המכונה – בקע סרעפתי גולש. בסוג הבקע הזה הוושט התחתון עם הקיבה העליונה גולשים במעלה הסרעפת. בבקע מהסוג הזה, הטיפול באמצעות ניתוח הוא לא מאוד דחוף אך אין לזלזל במציאת פתרון לתסמינים שלו כדי למנוע נזק בעתיד.
הסוג השני זהו בקע פארא וושטי. זהו סוג פחות שכיח והוא חמור מאוד ודורש טיפול מידי. בבקע מהסוג הזה נדחפים חלק מאיברי הבטן עם הוושט דרך שריר הסרעפת לעבר חלל בית החזה. במצב הזה קיים סיכון בזרימת הדם אל הקיבה עד מצב של נמק, לכן, יש צורך בניתוח חירום במצב של בקע כזה.
הסוג השלישי שכיח יותר מהסוג השני. זהו שילוב של הסוג הראשון והשני בו חשוף החולה לסיכונים ולבעיות של בקע גולש וגם של בקע פארא – וושטי.



בקע סרעפתי – (לא) נעים להכיר:


איך תדע אם אתה סובל מבקע סרעפתי? התסמינים המוכרים הם כאבים בחלק העליון של הבטן, צרידות, תחושת צריבה, כאבי גרון, הקאות, ריפלוקס ועוד. במקרים של בקע סרעפתי גולש לא יהיו הרבה תסמינים ואם יהיו יחוש החולה לכל היותר בריפלוקס ובצרבות.
איך מטפלים בבקע הסרעפת? לרוב יכלול הטיפול בבקע, ניתוח וגם טיפול תרופתי. יש אנשים שעבורם הניתוח עלול להיות מסוכן מאוד. מדובר באנשים הסובלים ממחלות רקע או כאלה בעלי היסטוריה רפואית מסובכת ועוד. באלו ננסה לטפל באמצעים אחרים כאשר הדבר מתאפשר. אם זה באמצעות שינוי הרגלים רעים, שילוב של תרופות טבעיות, דיאטה ועוד.
למדנו כי בקע הסרעפת עלול להיות מסוכן ודורש טיפול מידי ודחוף, אך לעיתים חשוב האבחון רק כדי לבצע את המעקב הנדרש ולמנוע סיבוכים בעתיד. באופן כללי, תמיד כדאי להיות קשובים לגוף שלנו ולדווח לרופא המטפל על כל שינוי או תסמנים חריגים בגוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה