יום שלישי, 16 במאי 2017

סרטן המעי הגס – מערכת תקינה


המעי הגס הינו אחד מן האיברים המשפיעים ביותר על תפקודו של גוף האדם, שיבוש במערכת עשוי לסתום את הגולל


מחלה ממאירה


מחלת הסרטן שהית בעבר מחלה קטלנית הפכה להיות מחלה שניתן להירפא ממנה, המחקרים הרפואיים וניסויים שונים ובעיקר המון ידע הביאו לכך שנמצאו תרופות ואמצעים שונים להתגבר על מחלת הסרטן, חלק מהטיפולים הינם טיפולים בעלי תופעות לוואי קשות וחלקם טיפולים קלים יותר, אך גם בזאת חל שיפור עצום ואף על תופעות הלוואי נמצאו דרכים שונות להתגבר.


סרטן, שיבוש מערכתי


מחלת הסרטן הינה תופעה בה תאים שכפלו את עצמם בצורה לקויה, כך נוצר גידול, אשר לרוב בתחילתו הינו גידול שפיר ולאחר זמן אם לא הוציאו אותו הוא הופך להיות גידול ממאיר שאף עשוי להתפשט לאיברים נוספים ולעשות נזקים גדולים, העשויים כחלוף הזמן לשבש את מערכות הגוף ולהביא למוות. סרטן המעי מתפתח כפוליפ בתחילתו וממשיך לגידול שפיר אם הוא התגלה בשלב זה מוציאים אותו, לוקחים דגימה למעבדה ומוודאים שאין תאים סרטניים, אך אם מתגלה הגידול בשלב מאוחר בו הגידול הינו ממאיר, הטיפול הוא קשה ומורכב יותר. כאשר סרטן המעי הינו סרטן עקשני, אשר בעבר נודע כחשוך מרפא, כיום הוא לא כזה אך עדיין הדרך להתגבר עליו, הינה דרך מורכבת.


תופעה שכיחה


סרטן המעי הגס הינו אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בארץ, כאשר אחוזי התמותה ממנו הינם אחוזים גבוהים יחסית למחלות אחרות. אחת הסיבות לכך שסרטם המעי הינו קטלני הינה חוסר המודעות של האנשים לעריכת בדיקות תקופתיות לזיהוי פוליפים במעי, ניתן גם  להוסיף לכך תזונה לקויה שאף היא יכולה להשפיע על התפתחות גידולים ממאירים, אבל בכל מקרה מודעות עשויה במקרים של סרטן המעי להציל חיים.

גורמי סיכון


למחלת הסרטן במעי יש גורמים רבים, ביניהם ניתן למנות את הגיל, מעל גיל 50 האנשים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יחסית, כאשר ניתן לציין שרוב החולים בסרטן המעי הגס הינם בני חמישים ומעלה, מלבד זאת גם נטייה משפחתית יש לה השפעה על התפתחות סרטן המעי, חולי מעיים למיניהם אף הם נמצאים בקבוצת הסיכון כמו חולי קרון, קוליטיס. באופן כללי תרבות האכילה המערבית עשויה להביא להתפתחות גידולים ממאירים במעי. מודעות וטיפול בזמן ונכון היא זו שתוכל להציל חיים.

ראו גם: סרטן שד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה