יום חמישי, 4 במאי 2017

ניתוח סרטן השד – להסיר את הנגע


סרטן השד שייך לסוגי הסרטן שנית לרפא אותם. חשוב לתפוס אותו בזמן הנכון

כשמשהו במערכת משתבש

סרטן הינה מחלה בה מערכת התאים בגוף משתבשת והתאים מתחילים להתרבות בצררה לא מבוקרת, בשלב זה נוצר גידול שיכול להיפך להיות ממאיר כזה המתרבה ללא שליטה ואף מושך אחריו גרורות שהם תאים ה נופים המתפשטים לאיברים סמוכים, הסרטן היה בעבר מחלה קטלנית, כאשר לא היו דרכים להשתלט על הגוף המחבל בעצמו, כל תחום המחלות אוטואימונולוגיות בהם הגוף פוגע בעצמו. מחלות אלו הינן מחלות שקשה להשתלט עליהם אך במחלת הסרטן זה היה קטלני במיוחד עם סבל משמעותי.

לעצור אותו לפני ההשתלטות

סרטן השד הינה מחלה בה הגידול מתפתח בשד, כאשר קשה מאוד לזהותו בשלביו המוקדמים בשל העובדה שהוא אינו מורגש ואינו כואב, השלב בו הוא מתחיל להיות מורגש עשוי להיות שלב מאוחר בו התפשטו גרורות למקומות שונים בגוף שאז תהליך הריפוי הינו קשה כשיש מקרים בהם הוא לא יעיל. והמחלה מכלה את הגוף.

מחלה נפוצה וקטלנית

סרטן השד הינו הסרטן הנפוץ ביותר בישראל כאשר כל שנה מספר הנשים המסיימות את החיים בגללו הינו כמות התמותה הגדולה ביותר במחלת הסרטן, למרות שקיימות דרכי טיפול במחלה שלב הזיהוי המאוחר שלו לא מונע את הזיהוי המוקדם ואת הריפוי האידיאלי, זאת הסיבה בגינה הרופאים והאגודות למחלות הסרטן ממליצים לערוך בדיקות תקופתיות על מנת לזהות את המחלה מוקדם ככל האפשר.

לטפל בזה נכון

הטיפול במחלת הסרטן נערך בשלושה מישורים, האחד הינו הטיפול הכימותרפי, בטיפול זה באמצעות חומרים כימיים משמידים את התאים הסרטניים. השני הוא הטיפול בהקרנות, כאשר באמצעות קרני רנטגן צורבים את התאים הממאירים והשלישי הינו ניתוח סרטן השד, כשבניתוח סרטן השד כורתים את השד כולו או את החלקים הממאירים שבו על מנת למגר את הנזקים בצורה מושלמת. בדרך כלל ישלבו את שלושת דרכי הטיפול על מנת להבטיח ריפוי מוחלט של המחלה, כאשר הריפוי הוא מושלם יוכלו חייה של האישה לחזור לתיקונם ללא כל בעיה כאשר היא תבצע בדיקות תקופתיות לוודא את תקינות בריאותה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה