יום ראשון, 23 ביולי 2017

ניתוח סרטן השד - התפתחות חדשה

ניתוח סרטן השד - כל מה שחדש בתחום


מחלת סרטן השד, שכיחה בקרב נשים ברוב העולם אם כי התגלו כאלה גם אצל גברים בעיקר באזור הפטמה. בשנים האחרונות ועם התפתחות המודעות הרפואיות לסוגי מחלות בכלל ופיתוחים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם וברפואה, קל יותר לבדוק ולאבחן גם את מחלת סרטן השד ולאחרונה ניכרת עלייה במחלה זו.

יחד עם זאת כמעט ולא ניתן לזהות גורמים למחלה למעט התופעות השכיחות של התפתחות תאי דם סרטניים בכמות גדולה כמו כל סרטן אחר. אחד השלבים הראשונים בזיהוי סרטן השד היא בדיקה ויזואלית ופיזית של השד. עם התגלה גוש בשד יש צורך בבדיקות נוספות  כמו הממוגרפיה, אולטרא סאונד ובדיקות נוספות. לאחר שאומת כי הגידול או הגוש שנמצא בשד סרטני וממאיר חייבים להסירו באמצעות ניתוח. יחד עם זאת רוב הנשים שעברו טיפול וניתוח סרטן השד מחלימות ממחלה זו.

בעבר ניתוח סרטן השד לווה בטיפולים מסובכים כולל כריתת השד במלואו. דבר שיצר המון בעיות אחרות כמו דלקות, הלבשת שתלים וכו'. כיום בשיטות הטכנולוגיות שהתפתחו עם השנים ניתן לבצע ניתוח סרטן שד ממוקד ולהימנע ניתוחים גדולים. כמובן שניתוח סרטן השד תלוי מתי "תפסנו" אותו, מה גודלו והיכן הוא ממוקם. כמו כן האם הוא נמצא בשלב הגוש בלבד או שפיתח גרורות.


ניתוח סרטן השד צריך ניסיון בתחום


פרופ' שלמה ללצ'וק מנתח כירורג ממוחה לניתוחי סרטן השד ובעל רקורד עשיר למעלה מ-35 שנה פיתח עם צצותו הרפואי שיטת ניתוח סרטן שד ייחודית ואפקטיבית ביותר. הניתוח עצמו ללא סיכון כמעט ללא שימוש בתפרים ואף אינו מעוות את השד או משאיר צלקות גסות. על כן אם גיליתם גוש החשוד כסרטן שד אתם מוזמנים לייעוץ נוסף אצל פרופ' שלמה ללצוק וביחד תחליטו על דרך הטיפול.

כפי שציינו גודלו של סרטן השד יכריע לגבי סוג ניתוח סרטן שד. חשוב להבין שככל שנקדים לזהות את סרטן השד התפתחותו הראשונית כך נקטין את הנזקים שעלולים להיווצר כתוצאה מניתוח סרטן השד. כיום סוגי הניתוחים משוכללים וניתן להחלים ממחלת סרטן השד לתמיד. רק במקרים חריגים, יכנסו לשלב הניתוח טיפולים נוספים כמו קרינה פנימית או טיפולים כימו תרפים למנוע הישנות המחלה. או לעיתים שילוב של הניתוח עם ניתוח פלסטיקה הכולל שיקום של השד למצב רגיל לפני שהתגלתה המחלה. ניתוח סרטן השד לא מהווה סכנה ויש לו הצלחות מוכחות להישנות המחלה ולהחלמה מהירה.

ככל שתקדימו להיבדק מעת לעת, ותקבלו ייעוץ רפואי, כך תוכלו לטפל במחלת סרטן השד תוך מזעור נזקים ותופעות לוואי. ובנוסף אל תסתפקו בחוות דעת אחת ותגיעו לייעוץ נוסף אצל פרופ' שלמה ללצ'וק. ביחד תקבלו החלטה על סוג ניתוח סרטן השד או אם בכלל. כי יש סיכוי שניתן לרפא ללא ניתוח ובשיטות אחרות.
זכרו, סרטן השד יכול להיות מקומי בלבד ויכול להתפתח דרך מבנה השד למקומות נוספים. הקדימו להיבדק וכך תשמרו על בריאותכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה